تبلیغات
اهل بیت علیهم السلام - عایشه و حکم او به کفر و قتل عثمان
تاریخ : دوشنبه 20 آذر 1391 | 05:45 ب.ظ | نویسنده : رضا یزدی

بسم اللهّ  الرّحمن الرّحیم

الحمدللهّ  ربِّ العالمین و صلَّ اللّه  علی محمَّد و آله الطاهرین

 

طبری و ابن اثیر نوشته اند: عایشه با تعبیر از عثمان به نعثل می گفت: اقتلوا نعثلا فقد کفر. یعنی بکشید نعثل (عثمان) را، قطعا او کافر شده است. ابن ام کلاب وی را بدین دو بیت مخاطب قرار داد :

فمنک البداء و منک الغیر ... و منک الریاح و منک المطر

و انت امرت بقتل الامام ... و قلت لنا انه قد کفر

و خاطر نشان کرد: تو خود امر به قتل عثمان نمودی و به ما گفتی او کافر شده است. بعد از قتلش هم به خون خواهی وی برخواستی. پس آغاز و انجام ماجرای قتل عثمان و خون خواهی وی همه ازناحیه تو بوده است. (1)

و ابن قتیبه می نویسد: عایشه می گفت: اقتلو نعثلا فقد فجر. یعنی نعثل را بکشید که فاجر و متجاوز شده است.
(2)
و ابن ابی الحدید نوشته است: هر کس پیرامون سیره و اخبار تصنیف نموده گوید: عایشه سر سخت ترین مردم بر علیه عثمان بود. تا آنجا که یکی از لباسهای پیامبر را در خانه اش آویخته بود و هر کس داخل خانه او می شد، می گفت: این لباس پیامبر خداست که هنوز کهنه نشده اما عثمان سنت اش را کهنه و فرسوده کرد. و گویند اولین کسی که عثمان را نعثل خطاب کرد عائشه بود. (3)
مدائنی در کتاب " جمل " مینویسد: " هنگامی که عثمان کشته شد عائشه در مکه بود، و خبر قتل او را در " شراف " به او رسید، و هیچ شک نداشت در این که طلحه به حکومت خواهد رسید و میگفت: مرگ بر نعثل، نابود باد نعثل. خوشابحال طلحه خوشا بحال پسر عمویم گوئی الان دارم به انگشتش نگاه میکنم که دارند با او بیعت میکنند. شتران را هی بزنید و به حرکت آورید!

در رابطه با معنای نعثل علامه شرف الدین در النص و الاجتهاد ص 419 می فرمایند که: نعثل به کسی می گویند موی صورت و بدنش زیاد باشد. و این لقبی است که مادر عثمان برای وی انتخاب کرده بوده است.


و فیروز آبادی می گوید: نعثل پیرمرد احمق و ریش بلندی بود در مدینه (که عایشه و دیگران) عثمان را به او تشبیه می کردند. (4)

و ابن اثیر می نویسد: دشمنان عثمان وی را نعثل می نامیدند و از جمله دشمنان او عایشه بود که می گفت: بکشید نعثل را خدا بکش او را و مقصودش از این سخن عثمان بود. (5)

اسناد:
(1) تاریخ طبری 4/407 و 459 و 465، کامل ابن اثیر 3/80.
(2) الامامة و السیاسة 1/52، شرح ابن ابی الحدید 6/215
(3) النهایة لابن الاثیر الجزرى ج 5 / 80، تاج العروس ج 8 / 141، لسان العرب ج 14 / 193، شرح نهج البلاغة لابن أبى الحدید ج 2 / 77 ط 1 وج 6 / 215 تحقیق أبو الفضل وج 2 / 408 ط مكتبة الحیاة وج 2 / 121 ط دار الفكر، الغدیر ج 9 / 80 و 81 و 84، شیخ المضیرة أبو هریرة ص 181.
(4) نهایة اللغة 5/79-80، لسان العرب 14/193.
(5) النهایة لابن الاثیر الجزرى ج 5 / 80


خوب حالا یک سوال ساده ، ما به عایشه رجوع کنیم یا عثمان ؟!

یعنی بزرگان شما با هم مشکل داشتند در این حد؟!

این چطور ممکن است شما هم سیاه را قبول داشته باشید هم سفید؟


پناه میبرم به خدا از دیدن این همه سند و فریب دادن خود!




طبقه بندی: عثمان بن عفان، عایشه بنت ابوبكر،
برچسب ها: عثمان در منابع جماعت عمریه، عثمان بن عفان، آتش زدن قرآن، خلیفه سوم، ذوالنورین، نعثل، قبرستان یهود، كفر عثمان،

  • تهران
  • عطسه
  • ضایعات